Лектори
![Барбара Айзъкс Барбара Айзъкс](/shimg/dx100x125_2713077.jpg)
Барбара Айзъкс е специализирала в началото на 1980 г. по метода Монтесори и оттогава тя продължава да се развива в областта на методите за образование на Монтесори в ранните години. Тя става експерт в образованието в ранна възраст под ръководството на Тина Брус през 2000 г. Тя е автор на " Bringing Montessori into Your Early Years Setting (2015 г.) и "Разбиране на Монтесори подход" (2012 г.) и двете са публикувани от David Fulton Books.
През последните двадесет и пет години Барбара обучава и помага, в качеството си на преподавател, при обучението на Монтесори учители, както в Montessori St. Nicholas, Монтесори центъра в Лондон и Международния център на Монтесори. В сегашната си роля на главен секретар по образование за Montessori St. Nicholas Charity, тя е участвала в курсове за развитие и промотиране на Монтесори образование както във Великобритания, така и в международен план. Барбара се ангажира с разпространението на Монтесори образование за деца на 21-ви век и го прави достъпно за децата, техните семейства и педагози за деца в ранна детска възраст.
![Шари Маршал Шари Маршал](/shimg/dx100x125_2714703.jpg)
Шари Маршал е директор "Обучение и знание" в Англо-американското училище в София, където тя е отговорна за учебния план, оценка, професионално обучение и акредитация.
Тя е главен преподавател с опит и учител в държавни американски и международни училища. Също така е член и на Комитета по изготвяне на учебна програма и оценка към Европейския съвет за международните училища и лидери в използването на образователни технологии, ментор e и в програмата COETAIL. Шари Маршал е консултирала училища по теми за професионалните учебни общности, учебни програми и оценка. Също така тя се занимава с координацията на професионална научна общност по математика и една съвместна международна група от преподаватели по английски език, а също така оказва и подкрепа при обучението в региона на Централна и Източна Европа.
Шари Маршал е старши администратор (от 2011 г.) на 475 студент от международно училище за класове PreK-12, като отговорностите й касаят учебния план, оценка, професионално обучение и акредитация.
➢ Kомуникация с родителите: организирана серия от срещи "На кафе с родители", а именно директни наблюдения в класната стая;
➢ Профисионално развитие: създадена е дигитална платформа за развитие, която да промотира глобално сътрудничество;
➢ Стандартно базираното класифициране и докладване доведоха до нуждата от създаване на нова система за отчитане.
Консултант по лидерство (от 2007 до момента)
➢ Работи с Американското международно училище във Вилнюс, за да подпомага обучението по професионална комуникация.
➢ Изпълнява функциите на администратор за консултации при учредяване на училаща в Pasco County, Флорида.
Директор е на учебната програмата East Windsor Public Schools, Connecticut (2001-2004)
Ръководи всички аспекти на учебния план за 1800-те студент на държавно училище в район К-12.
Директор е и на регионален център (1999-2001) в Университета на Върмонт, Brattleboro, Върмонт
Работи върху представенято на всички програми за продължаване на образованието в региона на Южен Върмонт в държавната университетска система. Броят на студентите, за които тя е Старши програмен асистент по развитие, е 12 000.
![Лена Парова Лена Парова](/shimg/dx100x125_2729350.jpg)
Лена Парова е директор на Основно училище " Св. св. Кирил и Методий" в град Ветрен. В системата на образованието работи от 25 години, от които 15 години като директор на училище. Има магистърска степен по химия и физика от Софийския университет "Св. Климент Охридски". През 2006 г. придобива квалификация "учител по информационни технологии" в Пловдивски университет "Паисий Хилендарски". Защитава I професионално-квалификационна степен по химия. От 2009 г., след спечелен конкурс, е директор на училището в град Ветрен. От 4 години работи в партньорство с фондация "Заедно в час", партньор в международната мрежа Teach For All. Лектор е на РААБЕ България. Води семинари,тренинги и обучения с учители и директори на училища. Преминала обучение на фондация "Америка за България", програма "Академия за училищни лидери-2014 година". Има интерес в областта на социалната и емоционалната психология, образователните политики, базиращи се на сътрудничество с учители, родители и ученици, лидерството и наставничеството в системата на образованието.
![Севдалина Зафирова Севдалина Зафирова](/shimg/dx100x125_2729355.jpg)
Директор на Първо СОУ "Свети Седмочисленици" гр. Търговище
Севдалина Зафирова е учител от 1982 г., специалност физика и математика. От 1998 г. е директор на Първо СОУ "Свети Седмочисленици" гр. Търговище. Има разнообразни интереси в сферата на образованието, специализации и квалификации, свързани с училищния мениджмънт и иновативни практики на преподаване. Има опит и като обучител на възрастни по различни проекти.
![Наталия Митева Наталия Митева](/shimg/dx100x125_2716494.jpg)
Член на Експертния съвет
Наталия Митева е Програмен директор "Образование и библиотеки" във Фондация "Америка за България". Присъединява се към екипа на Фондация "Америка за България" след работа с различни програми на Американската агенция за международно развитие във Вашингтон (САЩ) и Сърбия. Работила е върху проучвания на индикаторите за участие в пазара на труда в развиващи се държави, индикатори и техники за наблюдение на интергацията на имигранти и програми за защита на човешките права и за икономическо развитие в държави след военен конфликт. Наталия също е участвала в няколко проекта на Програма на ООН за развитие (ПРООН) в България и е работила като експерт по разработване на стратегия за местно развитие по механизми за финансиране на Европейската Общност. Била е също експерт оценител на програми за развитие на човешките ресурси в сферата на пазара на труда и образованието.
Наталия е стипендиант на Фондация "Ротари" през 2004 г., когато прекарва 3 месеца в Коста Рика. Наталия има бакалавърска степен по международни отношения от Колумбия Колидж и магистърска степен по публични политики от Мерилендския университет в САЩ. Завършила е също Международния институт за политически и икономически науки (към университета Джорджтаун и Фонда за американски науки) и Сертификационната програма по управление на европейски проекти към Американския университет в България.
![Павлин Петков Павлин Петков](/shimg/dx100x125_2730088.jpg)
Павлин Петков е директор на МГ "Д-р Петър Берон" - Варна, председател на Сдружение на директорите на математическите гимназии в България и заместник-председател на Съюза на математиците в България. След завършването си в Софийския университет работи пет години като базов учител по математика в I Езикова гимназия, град Варна, и пет години като инспектор по математика и информатика в РИО-Варна. От 1991 г. е директор на МГ "Д-р Петър Берон". През 2003 г. е отличен с Общинска награда "Варна" за Директор на годината, през 2005 г. - с Почетно отличие "Неофит Рилски" за дългогодишна, цялостна, високопрофесионална трудова дейност в системата на народната просвета, а през 2012 г. - с "Почетен знак с лента – златен" на кмета за изключителен принос за развитието на образованието във Варна. От 2014 г. е член на Обществения съвет към министъра на образованието и нещатен сътрудник към 43-тото Народно събрание. Участва активно в разработването на образователни политики и реализира пилотни за страната проекти. През последните три години, в партньорство с фондация "Америка за България", постига успех в изграждането на Център по природни науки и в реализацията на училищен план за нововъведения, разработен по програма "Академия за училищни лидери" и насочен към развитие на ключовите компетентности и професионалното ориентиране на младите хора.
![Митко Кунчев Митко Кунчев](/shimg/dx100x125_2730085.jpg)
Митко Кунчев е директор на МГ "Баба Тонка" - Русе, от 1988 г. Завършва Шуменския университет "Константин Преславски" и работи като учител по математика. Публикува статии в множество математически списания и ръководи отбора на МГ "Баба Тонка" за международното състезание между
учители, организирано от Best Practices in Education - USA през 2002 г. През 2006 г. получава ежегодната награда за директори на Министерството на образованието и науката "Св. Иван Рилски" за принос в развитието на българското училище. През 2007 г. получава грамота на община Русе за високи резултати в административно-финансовата дейност.
![Проф. Галин Цоков Проф. Галин Цоков](/shimg/dx100x125_2730083.jpg)
Галин Цоков е професор по управление на образованието в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" и зам.-декан на Педагогическия факултет на университета. Доктор е по педагогика с дисертация на тема "Децентрализация в структурите за управление на образованието на местно ниво – традиции и перспективи" (1998 г.). През 2015 г. прави специализация като обучител на обучители по инклузивно образование в Цюрихския педагогически университет и УНИЦЕФ. Година по-рано специализира образователно лидерство в Банкстрийт колеж по образованието, Ню Йорк. Има още специализации в областите организация на социално-педагогическата работа и образователен мениджмънт. Основните му изследователски интереси са в сферите политики в училищното образование, организация и управление на образованието, е-управление на училището, организация на е-обучението, кариерно ориентиране и развитие. Участвал е като ръководител, координатор и член в повече от десет международни и национални научни и образователни проекта. Автор е на над 90 научни публикации, издадени в България и чужбина.
![Богдана Христова Богдана Христова](/shimg/dx100x125_2730485.jpg)
Богдана Христова е старши експерт по природни науки и екология в Регионален инспекторат по образованието – Враца, от април 2015 г. Присъединява се към държавната администрация след като 13 години е работила като помощник-директор по учебната дейност и учител по физика и астрономия в Езикова гимназия "Йоан Екзарх" – Враца. След като се дипломира като физик, магистър по оптика и спектроскопия в Софийския университет "Св. Климент Охридски", Богдана приема учителската професия като мисия и призвание. Тя посвещава времето и усилията си на популяризирането на точните науки и създаването у младите хора на цялостна картина на света около нас, изграждане на критично мислене и обич и уважение към природата. Разработва и реализира със своите ученици и колеги множество международни интердисциплинарни проекти, свързани със съвременни и ефективни преподавателски практики, подпомагащи формирането на откривателски дух, създаване на умения за комуникация на чужди езици и изграждане на ключови компетентности. През 2013 е избрана да представлява българската учителска общност в Международната програма за обучение на учители в ЦЕРН, Женева.
![Димитрина Докимова Димитрина Докимова](/shimg/dx100x125_2736226.jpg)
Димитрина Докимова е учител по география и икономика в МГ "Д-р Петър Берон" - гр. Варна, от 2009 г. Инициатор и ръководител е на клуба по предприемачество в гимназията. Завършила е история и география в СУ "Св. Климент Охридски", има и семестриално завършена магистратура по регионално развитие и управление. През 2014 г. преминава обучението "Обещаващи лидери в образованието" на фондация "Америка за България", реализирано от Международния институт за образование и Колумбийския университет. Завършва и програми на Intel Teach за проектно-базирано обучение, оценяване и работа с образователна платформа за обмен на образователни практики, както и курсове за обучители на теми "Формиране на предприемачески умения в гимназиален етап на българските училища" на Junior Achievement Bulgaria и "Работа със Smartclassrooom.bg - образователна платформа на Samsung и Junior Achievement Bulgaria". Изследва нови тенденции в развитието на образованието и работи за създаване на професионална среда в рамките на училището, географската общност и педагогическите специалисти, преминали програмите за обучение в САЩ. Носител е на награда за "Най-добър млад учител" на община Варна.
![Тодорка Русинова Тодорка Русинова](/shimg/dx100x125_2733108.jpg)
Директор на Основно училище " Светлина" – с. Тополица
Професионалната й биография започва от 1985г. като начален учител в ОУ "Светлина" с. Тополица. От 1993г. е директор на същото училище. През 2000 год. завършва курс за обучители, организиран от CRS – България и до 2003г. организира обучения по програмата "Родителско Участие в Образованието". От 2000г. до момента разработва и провежда обучителни модули за училищни екипи, училищни настоятелства и организации по места. Професионалните й интереси се преплитат с работата като обучител и са ориентирани към проучване на международния опит в сферата на образованието и адаптиране към местния контекст.
През 2014 год. преминава обучение на фондация "Америка за България", програма "Академия за училищни лидери-2014 година". През април 2014год., съвместно с екипа на DEED-България, адаптира електронната платформа ДИЙД, в платформа за учене, чрез предизвикателства. Трета учебна година ОУ "Светлина" успешно използва ДИЙД като инструмент за надграждане знанията на учениците.
![Деси Стоева Деси Стоева](/shimg/dx100x125_2716375.jpg)
Член на Експертния съвет
Деси Стоева притежава международна диплома за Монтесори педагог от Montessori Centre International (MCI), London, UK. От четири години е хоноруван асистент във Факултета по начална и предучилищна педагогика (ФНПП) на СУ "Св. Климент Охридски".
Деси е ментор към програма "Заедно в час", ментор на образователни проекти във фонд за рискови инвестиции Eleven, активен участник в дейностите на "Института за
прогресивно образование", както и подкрепящ дейностите на "Центъра за приобщаващо образование".
Преди осем години, заедно с група родители и съмишленици, създават първата Монтесори детска градина в България – "Къща на децата"/Casa dei Bambini. След продължителни обучения на учители и създаване на специализирани материали детската градина успешно интегрира целодневната работа с децата на български и английски език.
През лятото на 2014 г. обучителният център към детската градина е оценен високо от престижната британска образователна институция MCI и получава правото - за първи в България - да подготвя практически студенти за Монтесори учители.
През 2015 г. детската градина работи успешно с учители от Франция и Латвия по програми, финансирани от ЕС.
![Леона Асланова Леона Асланова](/shimg/dx100x125_2716490.jpg)
Член на Експертния съвет
Леона Асланова е експерт и консултант по иновации, с над 10 годишен професионален опит.
Основател е на Иновейшън Стартър, първата специализирана агенция за иновации в България, на форума за иновации "Innovation Explorer", в партньорство с Капитал - и на "Академия за иновации". Концептуален автор е на първия академичен курс по иновации в България.
Преди това е работила като Мениджър партньорски взаимоотношения в Мобилтел, Мениджър Продажби в Инвестор.бг и Директор "Връзка с клиентите" в Нетуърк медиа. Завършила е Софийски университет "Св. Климент Охридски" с бакалавърска степен по българска филология и магистърска степен по теория на литературата, бизнес иновации във Виена към TAG Business School и mini MBA програма в PWC`s Academy.
Участвала е като лектор в редица събития и инициативи, посветени на иновациите, като Mobile Innovation Challenge, Innovation forum, Social Impact, ментор в "Рекламна академия", 2014, 2015, ментор в Акдемия за иновации 2014, 2015, лектор в програмата по предприемачество и иновации на AIESEC, "Фабрика за идеи", "StartUp Conference|upVenture Week" и др.
![Явор Джонев Явор Джонев](/shimg/dx100x125_2716487.jpg)
Член на Експертния съвет
Явор Джонев е основател на софтуерната компания Сирма Груп Холдинг, член на Управителния съвет на Българската асоциация на софтуерните компании, както и един от организаторите на гражданската инициатива Диалог за бъдещето. Председател е на УС на Институт за прогресивно образование, който внедрява в България системата за преподаване на математика JUMP Math. Иновативната система позволява на всяко дете не само да увеличи своя успех по математика и разбирането на тази материя, а също и да я заобича наистина. След преминаване от традиционно обучение по математика към Jump Math, много деца, които преди са имали слаби оценки, стават отличници и посочват математиката като един от любимите си предмети.
Като зам.-председател на Управителния съвет на БАСКОМ Джонев участва в разработването на Стратегически изисквания на софтуерната индустрия за реформа на образователната система.
Той е и инициатор на диалог между бизнеса, университетите и ресорните държавни институции за осъществяването на такава реформа.