С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Общи условия за абонамент за изданията на Икономедиа АД - печатни издания и дигитални продукти

Настоящите общи условия ("Общи условия") уреждат реда, начина и условията за абонамент за периодичните печатни издания - вестници и списания на "Икономедиа" АД и достъпа до различните дигитални продукти на "Икономедиа" АД ("Абонамент"). Тези Общи условия, заедно с нашите Общи условия за използване, Декларацията за поверителност и Политиката за бисквитките, представляват ДОГОВОР между Клиентите/Абонати и "Икономедиа" АД. Моля, прочетете внимателно тези Общи условия преди да закупите Абонамент. Тези условия предоставят информация за това кои сме ние, как предоставяме Абонаменти, как договорът за Абонамент може да бъде променен или прекратен, какво да направите в случай на проблем, както и друга важна информация. Ако смятате, че има грешка в тези Общи условия, моля свържете се с нас. Моля, разпечатайте копие от тези Общи условия и го запазете за бъдещи справки.
Чрез заплащането на Абонамент, Клиентът/Абонат се съгласява да бъде обвързан/а от настоящите Общи условия и всички последващи промени в тях.
"Икономедиа" АД си запазва правото да спре или прекрати достъпа на Клиент/Абонат до Абонамент по всяко време, със или без предизвестие или обяснение, ако смята, че Клиент/Абонат нарушава Общите условията по някакъв начин.
Моля, имайте предвид, че "Икономедиа" АД може да променя по всяко време настоящите Общи условия по собствено усмотрение и си запазва правото да го прави без съгласието на Клиентите/Абонатите. Всички промени в Общите условия ще бъдат приложими от момента на публикуването им на сайта на Икономедиа www.economedia.bg. Моля, уверете се, че преглеждате тези Общи условия редовно, тъй като ще се счита, че сте приели промените, ако продължите да използвате Абонамент след публикуване на промените в Общите условия.
I. Информация за нас
Абонаментите се предоставят от "Икономедиа", акционерно дружество регистрирано в Република България, ЕИК 131326269, с адрес гр. София, п.к. 1000, ул. Иван Вазов № 20 ("Икономедиа", "ние", "нас").
При възникнали въпроси, проблеми, спорове или оплаквания във връзка с Абонаменти, можете да се свържете с нас на телефон 02 / 46 15 349, на e-mail [email protected], или чрез специалната форма, достъпна на https://www.capital.bg/faq/#categoryID_4607.
II. Общи положения
По смисъла на настоящите Общи условия изброените понятия са използвани със следното значение:
1. "Клиент/Абонат" - под Клиент/Абонат, наричан още "Вие", "Вас", се разбира физическо или юридическо лице, което закупи Абонамент за издание/я на Икономедиа.
2. "Издания" - под Издания се разбират следните продукти на Икономедиа, включени в различните видове Абонаменти:
(i) периодични печатни издания - Вестник "Капитал", който излиза всеки петък (с изключение на национални празници, когато изданието се измества) и допълнителните издания;
(ii) дигитални продукти - capital.bg, мобилни приложения Капитал и Капитал PRO, дигитален бюлетин, търсачката за фирмена информация Капи - capital.bg/kapi
3. "Дата на излизане на печатните издания" - под Дата на излизане на печатните издания се разбира датата на излизане на изданието на пазара, фиксирана по-горе, с изключение на датата на излизане на допълнителните издания, която не е точно фиксирана. Икономедиа си запазва правото да променя датата на излизане на пазара.
4. "Оторизирани партньори-доставчици" - под Оторизирани партньори-доставчици се имат предвид дружества, с които Икономедиа има сключени договори за набиране и доставка на абонамент, а именно: "Български пощи" ЕАД, "Доби прес" ЕООД, "Теди-прес 86" ЕООД, и др.; в отношенията по набиране на Абонамент между "Икономедиа" АД и оторизираните партньори са приложими разпоредбите на чл. 348-360 от Търговския закон "Комисионен договор".
III. Кратко описание на видовете Абонаментите
Абонаментен план на "Капитал" - абонаментен план за физически лица с опция за месечен и годишен абонамент. Достъп до текущото съдържание в www.capital.bg, достъп до седмични и ежедневни бюлетини, пълен достъп до архив на Капитал, КАПИ, достъп до бизнес класации и специализирани издания, безплатни дигитални билети за събития и отстъпки за бизнес събития наживо. Опция за получаване на седмичника "Капитал" и специализираните издания на хартия.
Икономедиа предлага и допълнителни Абонаменти по поръчка, които могат да бъдат предоставени на Клиенти/Абонати при поискване с оглед специфичните им нужди (напр. корпоративни или академични Абонаменти). Цената на такива Абонаменти варира и ще бъде известена на Клиента/Абоната преди закупуване на Абонамента.
Повече информация за различните Абонаменти и видовете Издания, включени в тях, можете да откриете на нашия уебсайт www.economedia.bg. Препоръчваме Ви да посетите нашия клиентски център (достъпен на https://www.capital.bg/faq/#categoryID_4613), преди да закупите Абонамент, за да се запознаете с всички условия на различните Абонаменти.
Икономедиа може по своя преценка да променя, премахва, спира или прекратява различни аспекти на съдържанието на своите Издания по всяко време.
Абонаменти за печатни Издания могат да бъдат сключвани само с адрес на доставка на територията на България.
IV Сключване на Абонамент
Абонамент за Изданията на Икономедиа се сключва по един от посочените по-долу начини:
- чрез заплащане на Абонамент с банков превод по сметка, предоставена от Икономедиа;
- чрез заплащане на Абонамент с дебитна/кредитна карта. Приемат се плащания с дебитни и кредитни карти - Mastercard, Visa, Visa Electron, Maestro;
- чрез заплащане на абонамент с потребителски профил в Paypal;
- посредством оторизираните партньори-доставчици на Икономедиа;
- други оторизирани партньори на Икономедиа (напр. мобилни оператори).
За да закупите Абонамент, Вие трябва да ни предоставите точни данни за регистрация, включително информация за плащане и гарантирате, че винаги ще имаме актуална информация за контакт с Вас. С предоставянето на данни за плащане Вие декларирате, че имате право да закупите Абонамент, като използвате посочените данни за плащане. В случай че не получим одобрение за плащането от издателя на картата или банката, средствата не постъпят в сметката на Икономедиа или получено одобрение впоследствие бъде анулирано, ние няма да приемем поръчката Ви и може незабавно да прекратим или спрем достъпа Ви до Вашия Абонамент.
За закупуване на Абонамент за печатните Издания, Клиентът/Абонат попълва талон за Абонамент, в който посочва следната информация:
- име и фамилия на получател/ наименование на дружество (ако Клиентът/Абонат е юридическо лице);
- точен адрес на доставка, който включва: населено място, област, пощенски код, улица, №, блок, вход, апартамент;
- телефон;
- e-mail адрес за контакт.
За закупуване на Абонамент за дигитални продукти, Клиентът/Абонат трябва да регистрира профил в id.capital.bg. При регистрацията си, Клиентът/Абонат посочва e-mail адрес и парола, а при поръчката на Абонамент посочва e-mail адрес и телефон за връзка.

Моля, имайте предвид, че Абонаментът за дигитални продукти е незабавно достъпна услуга и се съгласявате, че със закупуване на Абонамент и получаване на потвърждение изпълнението на услугата ще започне веднага.
Клиентът/Абонатът носи отговорност за запазване поверителността на паролата за своя профил, както и за всички дейности, които се извършват от неговия профил. Закупувайки Абонамент за дигитални продукти и регистрирайки профил в id.capital.bg, Вие се съгласявате, че:
(i) Абонаментът може да се използва от един Клиент/Абонат на до три съвместими устройства;
(ii) Вашият профил и парола са лични за Вас и не могат да бъдат използвани от никой друг за достъп до дигитални продукти, за които сте абонирани;
(iii) няма да предприемате нищо, което би позволило на друг потребител, който не е регистриран и няма заплатен Абонамент, да получи достъп до дигиталните продукти, включени във Вашия Абонамент; и
(iv) няма да създавате профили с цел злоупотреба с функционалността на сайта или други потребители; нито ще се стремите да се представяте за друг Клиент/Абонат.
Вие се съгласявате да ни уведомите незабавно, ако разберете за неоторизирано използване на Вашата парола и/или профил от други лица. Можем да прекратим или ограничим Вашия Абонамент, без да дължим възстановяване на заплатени суми, ако установим. че позволявате на трети лица да ползват Вашия Абонамент, нарушавате по друг начин тези Общи условия или участвате в незаконно или нерегламентирано използване на Абонамента.
За да се възползвате напълно от дигиталните продукти, включени в Абонамента, ще Ви трябва едно или повече от следните неща:
(i) Поддържащи Android смартфони и/или таблетни устройства; и/или
(ii) Apple iOS поддържащи смартфони и/или таблетни устройства.
За закупуване на Абонамент от оторизираните партньори-доставчици или други оторизирани партньори на Икономедиа, следва да се свържете директно с тях и да следвате техните инструкции.
В някои случаи (подаръчен Абонамент, специални промоции, Абонамент сключен при оторизиран партньор, Абонамент за печатни Издания), Клиентът/Абонат получава код за активиране на достъпа до дигиталните продукти на посочения от него e-mail адрес. Кодът е валиден 3 (три) месеца след получаването му. Ако в рамките на този период Абонаментът не се активира, Клиентът/Абонат губи правото да ползва услугата.
V. Срок на абонамента
Вашият Абонамент започва от датата на успешното заплащане на цената за Абонамента и получаване на потвърждение по e-mail.
Ако Вашият Абонамент включва дигитални продукти, те ще бъдат достъпни за Вас веднага след получаване на плащането и получаване на потвърждение по e-mail.
Тъй като печатните Издания се доставят чрез фирми подизпълнители, то тяхната доставката започва след заплащане на Абонамента до 23-о число на всеки месец, а относно заплатените след 23-о число, Икономедиа потвърждава допълнително стартовата дата на доставка. Началната дата за доставката на сключен Абонамент за печатно издание може да варира и в зависимост от адреса за доставка, като Икономедиа уведомява Клиента/Абонат за възможностите до 5 (пет) работни дни от сключването.
В случай че Абонаментът е направен посредством оторизираните партньори-доставчици, Клиентът/Абонат е длъжен да се информира за обявените от тях срокове за започване на доставки по Абонамента.
Условията, които уреждат срока на Абонамента, варират в зависимост от това какъв Абонамент е избран от Клиента/Абоната в рамките на посочените на уебсайта на Икономедиа планове за Абонаменти. Клиентът/Абонатът се уведомява за минималния срок на Абонамента преди да се съгласи да закупи Абонамента. Видовете Абонаментни планове и техните срокове можете да намерите тук (https://www.capital.bg/abonament/?ref=buy_biblioteka#plans).
VI. Цени на абонаменти и промоционални условия
Цените на Абонаментите се обявяват на сайта www.ecconomedia.bg, в каталозите на оторизираните партньори-доставчици на Икономедиа и в някои рекламни материали/платформи за Абонамент. Вие се съгласявате да заплатите цената, която Ви е известена в момента, в който закупувате своя Абонамент. Икономедиа си запазва правото да променя цената на всеки Абонамент, да премахва и/или да предлага някои други Абонаменти. Винаги ще Ви уведомяваме предварително за всяко увеличение на цената, когато то касае цената на Вашия Абонамент, като в този случай ще Ви предложим възможност да прекратите Абонамента си ако не желаете да заплащате новата цена.
В случай че коричната цена на Издание се увеличи в срока на действие на Абонамента, Клиентът/Абонат не доплаща разликата. В случай че издаването на някое Издание включено в Абонамент бъде преустановено, сумата, платена от Вас, за остатъка от периода ще бъде възстановена или пренасочена към друго Издание, по Ваш избор.
Ако сте закупили Абонамент с "безплатен пробен период" или промоционална "въвеждаща оферта", можете да прекратите Абонамента си по всяко време преди изтичането на пробния период или периода на офертата. Освен ако не прекратите преди края на този период, Вашият Абонамент автоматично ще продължи като стандартен платен Абонамент.
Когато към печатните издания има специални приложения, дискове или списания, които фигурират в описаните на съответното издание, същите се включват в стойността на Абонамент. При наличие на специални издания, дискове или приложения извън посочените в описанието на съответното издание по-горе, Икономедиа си запазва правото да определи дали същите се изпращат безплатно или се закупуват допълнително.
Когато към Абонамента е включена отстъпка от цената за събития, организирани от Икономедиа и/или партньори на Икономедиа, отстъпката е от стандартната цена за регистрация на събитие и не се отнася към каквато и да е друга промоционална цена на събитието. Отстъпката за регистрация за събития може да се използва само през периода, когато Клиентът/Абонат има активен Абонамент.
VII. Доставка на печатни Издания
Доставката на Изданията се осъществява до пощенска кутия на посочения адрес на доставка - Клиентът/Абонат следва да разполага с пощенска кутия с подходящ размер (с оглед размерите на съответното Издание) на адреса за доставка, която да е сигурна (с ключ), с табела с името на получателя на Абонамента. В случай, че входната врата на сградата на адреса за доставка се заключва, Клиентът/Абонат следва да осигури ключ за свободен достъп на пощальона/куриера до пощенската кутия. При липса на пощенска кутия или при наличие на пощенска кутия с размери, непозволяващи поставянето на изданията в нея, Икономедиа не носи отговорност за евентуално неполучаване на същите от Клиента/Абонат. Също така е възможно и доставка до бизнес сграда където изданията да се оставят на портиер, рецепция или охрана, като Клиентът/Абонат се задължава да уведоми горните за доставката на съответните Издания.
Икономедиа си запазва правото да откаже сключване на Абонамент за райони, в които доставката е обективно затруднена (напр. когато Клиентът/Абонат не е осигурил условия за нормална доставка (в съответствие с описаното по-горе в настоящите Общи условия)), и/или в случай, че разходите за доставка до посочения от Клиента/Абонат адрес са икономически необосновани в съответствие със стойността на Абонамента (напр. в случай, че партньори-доставчици (посочени в настоящите Общи условия) нямат разнос/доставка до посочения адрес). В случай на отказ от Абонамент, Клиентът/Абонат ще бъде информиран, а платената сума за Абонамент ще бъде възстановена.
VIII. Рекламации (относими са само към Абонамента за печатни издания)
Рекламации за дефектни или недоставени броеве се приемат в рамките на една седмица от датата на излизане на печатното Издание - за седмични издания и до края на месеца, последващ месеца на разпространението - за месечни издания.
Рекламации се заявяват/подават на телефон 02/46 15 349, на e-mail: [email protected] или лично в Абонаментния център на Икономедиа на адрес: гр. София 1000, ул. Иван Вазов № 30, ет. 1.
Постъпилите рекламации се разглеждат в рамките на 7 (седем) работни дни, след което Клиентът/Абонат се уведомява за предприетите мерки. При наличие на доставени повредени екземпляри или такива с фабрични дефекти - на Клиента/Абонат се доставя нов брой на съответното издание без дефекти. В случай на недоставени екземпляри на Клиента/Абонат се доставя нов брой на съответното Издание.
При системен проблем с доставката (забавяне на доставка с над 7 дни или неполучаване на Изданието/ята) Икономедиа предоставя на Клиента/Абонат една от следните възможности:
(i) да смени адрес на доставка или доставчика/куриер - като се свържете с нас на [email protected], като попълните формата за обратна връзка, или като ни се обадите на телефон: 02 461 53 49.
(ii) да заяви получаване на изданието в Абонаментния център на Икономедиа, на адрес гр. София, ул. Иван Вазов №30, ет. 1.
В случай че Абонаментът е направен посредством Оторизиран партньор-доставчик, рекламациите се подават към него.
Икономедиа АД не носи отговорност за забавяне на доставката на/неполучаване на Изданията, за които Клиентът/Абонат е сключил Абонамент посредством Оторизираните партньори/доставчици, както и в случаите на непълен или грешно попълнен адрес за доставка от страна на Клиента/Абонат.
IX. Прекратяване на абонамент

Клиентът/Абонат може да се откаже от Абонамент, закупен онлайн, в рамките на 14 дни от началото на Абонамента, като изпрати e-mail до [email protected], без да посочва причина. За Абонаменти за печатния Издания, този срок започва да тече от датата на получаване на първото печатно Издание, включено в Абонамента. При отказ, Клиентът/Абонат незабавно спира да получава Абонамента и да има достъп до включените в него Издания. В този случай, в рамките на 14 дни от получаване на отказа, Икономедиа му възстановява всички получени плащания, използвайки същия метод на плащане, който е ползван за закупуване на Абонамента, намалени съответно с: (i) пропорционална сума за всяко печатно Издание, получено от Клиента/Абонат преди отказа от Абонамента - в случай на Абонамент, включващ печатни Издания; или (ii) пропорционална сума за периода от време преди отказа, през който дигиталните продукти са били достъпни за Клиента/Абонат - в случай на Абонамент само за дигитални продукти. След изтичането на 14 дни, Клиентът/Абонат може да заяви прекратяване на Абонамент, като изпрати e-mail до [email protected]. При прекратяване на Абонамента се спират всякакви бъдещи плащания по въпросния Абонамент от страна на Клиента/Абонат. В този случай, Клиентът не получава възстановяване на заплатената сума, като Икономедиа запазва достъпа на Абоната/Клиента до дигиталното съдържание, обект на Абонамента, до края на заплатения абонаментен период. Например, в случаите на месечен Абонамент с автоматично подновяване, Клиентът/Абонатът може да прекрати Абонамента по всяко време, но прекратяването влиза в сила от 1 число на месеца, следващ датата на полученото заявление за прекратяване.
Всички годишни Абонаменти, заплатени с дебитна/кредитна карта през сайта на Икономедиа, са с автоматично подновяване за същия срок. Икономедиа може да предлага и други Абонаменти с автоматично подновяване, за което ще бъдете уведомени при покупка на съответния Абонамент. Можете да спрете автоматичното подновяване на Абонамента през профила Ви в id.capital.bg по всяко време преди изтичане на срока на Абонамента. В случай че не прекратите автоматичното подновяване в посочения по-горе срок, Абонаментът се подновява автоматично за същия срок, като Икономедиа ще таксува същата дебитна/кредитна карта, използвана по-рано за заплащане на Абонамента . Автоматичното подновяване може да се прилага неограничен брой пъти. Автоматичното подновеният Абонамент може да бъде прекратен с тримесечно предизвестие като изпратите e-mail до [email protected]. Сумата за остатъка от периода на Абонамента ще Ви бъде възстановена по предоставена от Вас банкова сметка.
Абонамент без автоматично подновяване приключва с изтичането на периода му.
Икономедиа може да прекрати Абонамента Ви по всяко време, без да дължи възстановяване на заплатени суми, със съобщение, ако: (i) не извършите дължимо плащане към Икономедиа, когато е дължимо и след изтичане на 5 (пет) дни от получаване на напомняне за дължимото плащане; (ii) не предоставите информация, която е необходима за предоставяне на Абонамента в рамките на разумен срок, след като е поискана; и/или (iii) ако нарушите настоящите Общи условия или действащото законодателство.
Вие можете да прекратите Абонамента си като изпратите e-mail до [email protected], ако: (i) не сте съгласни с промяна в Абонамента или настоящите Общи Условия, за която сме Ви уведомили, включително за промяна на цената, която пряко засяга Вашия Абонамент; (ii) преустановим без основание предоставяне на Абонамента; (iii) имате законно право да прекратите Абонамента поради причина, за която носим отговорност. В този случай сумата за остатъка от периода на Абонамента ще Ви бъде възстановена по предоставена от Вас банкова сметка.
X. Изрично подновяване на Абонамент
Икономедиа има задължението 30 (тридесет) дни преди изтичането на Абонамента да уведоми Абоната/Клиента с e-mail или телефонно обаждане, с оглед подновяването му. Икономедиа може да потърси Абоната/Клиента чрез контактните му данни и след изтичането на последния му Абонамент, за да му предложи да се абонира за същото или сходно Издание на Икономедиа. Абонатът/Клиентът може да възрази срещу това използване на данните му, във всеки един момент.
XII. Авторски права. Защита на личните данни
Всички права на интелектуална собственост, включително авторски права, върху съдържанието, достъпно (или достъпно за изтегляне) в Изданията, включително текст, снимки, графики, видео и аудио материали ("Съдържание"), принадлежат на Икономедиа или неговите лицензодатели. Всички права са запазени. Изданията и Съдържанието могат да се използват само за Ваша лична, некомерсиална употреба. Вижте нашите Общи условия за използване за повече подробности.
Във връзка с Абонаментите, Икономедиа обработва лични данни на Клиенти/Абонати, при гарантиране на тяхната неприкосновеност. За повече информация вижте нашата Декларация за поверителност.
XI. Други
Икономедиа предоставя възможност на клиентите да закупят стари броеве от изданията си на корична цена на изданието, а в случай че няма поставена такава, цената на един брой се определя, като абонаментната цена си раздели на броя издания, които излизат в рамките на 12 месеца.
Ако някоя част или разпоредба от настоящите Общи условия бъде установена като нищожна или неравноправна, това не засяга валидността на която и да е друга част или разпоредба.
Доколкото е допустимо по закон, Икономедиа не дава никакви гаранции по отношение на Вашия Абонамент, Съдържанието или Изданията, включително относно липса на вируси или че дигиталните продукти са съвместими с всякакви компютърни системи, софтуер и браузъри.
Икономедиа не носи отговорност за каквито и да било искове, загуби, неустойки, щети, разходи или разноски, произтичащи от използването или невъзможността за използване на Изданията, включени в Абонамента или от каквото и да е действие, предприето или пропуснато да бъде предприето в резултат на такова използване.
За всички неуредени с настоящите Общи условия въпроси се прилага действащото българско законодателство.
Настоящите Общи условия за абонамент влизат в сила на 10.06.2009 г., последно изменени, считано от 10.10.2022г.